Auto Průhonice. Když se kruh uzavře

Zpět na výpis
Novinky a zajímavosti
28. 7. 2022

V loňském roce jsme byli osloveni ohledně realizace zcela nové karosárny a lakovny společností Auto Průhonice. Ty se po vybudování impozantních prodejních a servisních prostor v Průhonicích rozhodli pořídit i nové zázemí pro karosářské a lakýrnické práce. Vzhledem k tomu, že se zamýšlená investice již nevešla do stávajících prostor, vznikla karosárna a autolakovna v úplně nové hale v nedaleké průmyslové zóně v Nupakách. Velkorysé prostory byly skvělým předpokladem pro vznik téměř ideálního projektu KAR-LAK. Velice nás potěšilo, že jsme měli při navrhování zázemí od zadavatele téměř volné ruce a mohli daná pracoviště navrhnout s ohledem na proces a parametry provozu.

V loňském roce jsme byli osloveni ohledně realizace zcela nové karosárny a lakovny společností Auto Průhonice. Ty se po vybudování impozantních prodejních a servisních prostor v Průhonicích rozhodli pořídit i nové zázemí pro karosářské a lakýrnické práce. Vzhledem k tomu, že se zamýšlená investice již nevešla do stávajících prostor, vznikla karosárna a autolakovna v úplně nové hale v nedaleké průmyslové zóně v Nupakách. Velkorysé prostory byly skvělým předpokladem pro vznik téměř ideálního projektu KAR-LAK. Velice nás potěšilo, že jsme měli při navrhování zázemí od zadavatele téměř volné ruce a mohli daná pracoviště navrhnout s ohledem na proces a parametry provozu.

Mohl tak vzniknout poměrně nadčasový prostor s potenciálem dalšího zvyšování kapacity do budoucna. Často se totiž při návrzích lakoven setkáváme s tím, že si zákazníci myslí, že je navrhovaná kapacita příliš velká a dost často pak zjišťují, že jim velmi záhy kapacity nedostačují. Díky vzájemné důvěře se tak podařilo dát dohromady unikátní autoopravárenský koncept.

Vizualizace Auto Průhonice

Z počítačové vizualizace, kterou od nás zákazník obdržel jako součást nabídky je vidět, že prostory jsou situovány jako čtverec a opravovaná vozidla se zde mohou pohybovat ve smyčce. Prvotní příjem vozu od zákazníka na opravu probíhá v samotných Průhonicích. Zde se scházejí především automobily z prodejního a servisního autorizovaného centra Volvo společnosti Auto Průhonice a.s. a vozy britských značek Jaguar a Land Rover, které jsou servisovány pod hlavičkou autorizovaného centra Albion Cars s.r.o. Odtud následuje převoz vozů do nedalekých Nupak, případně jsou sem převáženy vozy přímo z místa nehody.

1 + 2 PŘÍJEM VOZIDLA DO OPRAVY

Vozidla na karosářskou opravu prvotně procházejí bezkontaktní myčkou a následně jsou přesunuta na pracoviště diagnostiky, kde se dopodrobna zjišťuje rozsah poškození, identifikují se potřebné díly, rozsah a postup samotné opravy.

3 + 4 KAROSÁRNA A MĚŘENÍ KAROSERIÍ

Po počátečním zjištění rozsahu poškození se vůz přesouvá na karosárnu. Pracoviště karosárny je osazeno devíti pracovními stáními a velkou rovnací stolicí. Jednotlivá pracoviště jsou osazena buď sloupovými zvedáky nebo speciálním karosářskými zvedáky Speed 2,5 tuny s jedním rovnacím ramenem a jedním zařízením Speed o nosnosti 3 tuny s kompletním osazením. Velké pracoviště pro rovnání a měření karoserií je vybaveno rovnací stolicí Quick 42, která je navíc osazena špičkovým měřicím zařízením Car-O-Tronic Vision 2 X3. Pro maximální využití jejího potenciálu je vybavena přípravky EVO1, EVO2, EVO3 + speciálními přípravky pro značky Jaguar a Land Rover – EVO3-4 Jaguar Kit. Toto pracoviště je rovněž certifikováno pro práci s hliníkovými díly, a tudíž disponuje také sadou nářadí určenou pouze pro hliníkové opravy a speciálním odsáváním hliníkového prachu.

Karosárna

5 PŘÍPRAVNÁ STÁNÍ LAKOVNY

Přípravná stání jsou uspořádána do dvou celků. Jednotlivá pracoviště lze navíc oddělit bočními manuálními závěsy, čelní rolety oddělující stání od dílny lze ovládat elektricky. Jedna sestava přípravných stání disponuje pracovní užitnou výškou 3 metry, druhá pak dokonce 3,3 metru. Proudění vzduchu je koncipováno podobně jako v lakovací kabině, tedy shora dolů. Přípravná stání jsou vyhřívaná, přičemž každé trojstání využívá pouze jednu termoventilační jednotku s hořákem. V zadní části přípravných stání jsou nainstalovány panely, do kterých lze připojit pneumatické a elektrické nářadí, včetně přípojek na odsávání prachu. Najdete zde tedy elektrické zásuvky, přípojky na stlačený vzduch a přípojky na centrální odsávání. Všechna stání mají strop, který je osazen stropními filtry a LED osvětlením pro dosažení co nejlepších pracovních podmínek. V rámci zadní stěny každého z celků přípravných stání najdete i malou míchací stolici pro plniče. Kromě toho je zadní stěna vybavena integrovanými odkládacími skříňkami a regály pro uskladnění brusiva a dalšího nutného spotřebního materiálu. Tím mají přípraváři své věci po ruce a eliminuje se jejich pohyb po prostorách lakovny a centrální míchárny. Do každého trojstání je vždy umístěn jeden integrovaný zvedák pro zlepšení komfortu práce. Každý z obou celků přípravných stání je možno ovládat vlastním desetipalcovým displejem.

Přípravná stání

6 LAKOVACÍ BOXY

Zákazníkovi jsme doporučili osvědčené lakovací boxy od společnosti Blowtherm. Postaveny byly dva boxy o rozměrech 8 x 4 m. Jeden je standardní výšky 2,8 m, druhý pak se zvýšenou výškou 3,4 m. Kabiny jsou průjezdné z oblasti přípravy do oblasti pro kontrolu a finalizaci laku leštěním. Dostatek světla, opět jako na přípravných stáních, zajišťuje LED osvětlení. Mezi boxy je umístěna míchárna barev s váhou a počítačem s koloristickým softwarem. Míchárna je přímo přístupná bočními dveřmi z obou lakovacích kabin. Pro vytápění boxů jsou použity hořáky s přímým hořením na zemní plyn. Za zmínku stojí, že obě kabiny jsou připojené k internetu a umožňují vzdálený přístup z kanceláře u nás nebo přímo od výrobce v Itálii. Je tak možno se k zařízení kdykoliv připojit, provést analýzu systémů, jejich nastavení, odstranění případných závad nebo přehrání softwaru za novější.

Lakovací boxy

7 KONTROLA A FINALIZACE LAKU

Po vyjetí nalakovaného vozu z lakovacího boxu se tento dostává do zóny kontroly a finalizace laku. Zde jsou odstraněny případné drobné nedostatky laku.

Finalizace

8 FINÁLNÍ MONTÁŽ A EXPEDICE

V této části dochází ke kompletaci a spasování dílů tak, aby opravený vůz byl připraven k následnému předání zákazníkovi.

9 SKLADOVÉ PROSTORY

Přímo uprostřed dílny je umístěn sklad náhradních dílů. Zaměstnanci lakovny tak mají všechno hned po ruce. Sklad je navíc koncipován tak, aby byly umožněny noční závozy dílů bez nutnosti přítomnosti personálu. Pomocí dvou pevných rolet je vymezena zásobovací cesta tak, aby nebyl možný volný pohyb logistického personálu po lakovně a karosárně.

10 TECHNOLOGIE ROZVODŮ VZDUCHU A CENTRÁLNÍHO ODSÁVÁNÍ

Technologické zázemí je umístěno mezi karosárnou a přípravnými stáními lakovny. Nachází se zde vzduchotechnika tvořená dvěma šroubovými kompresory Inaircom a turbínou Hamach HCV 9000 TQ. Centrální odsávání umožňuje současné nasazení až devíti pracovních míst v jeden okamžik.

Vyjádření

Martin Pouch„Naše karosárna a lakovna prošla certifikací obou importérů, plní tedy specifikace všech výrobců vozidel, které společnosti Auto Průhonice a Albion Cars prodávají. Troufnu si však tvrdit, že jsme na trhu průkopníky. Díky tomu, že na trh dodáváme ty nejmodernější modely, jsme prvními, kteří se učí a používají zcela nové technologie“, říká Martin Pouch, technický ředitel. „Nové prostory a vybavení nás posunulo k vyšší efektivitě a rychlejšímu průchodu zakázek dílnou. Dalším vedlejším přínosem je, že při hledání nových lidí do týmů, je oceňováno zázemí firmy a uchazeči to zohledňují ve svém rozhodování k nám nastoupit. Tak jako jinde i my řešíme nedostatek kvalifikovaného personálu. Z tohoto důvodu máme v rámci firmy nastaven speciální zaměstnanecký rozvoj, kdy nové i stávající spolupracovníky pravidelně vzděláváme nebo i rekvalifikujeme na jejich pozice.“, dodává Martin Pouch.

Zpět na výpis
Nastavení soukromí a cookies 🍪

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

 

Následující volbou souhlasíte s našimi zásady ochrany osobních údajů a cookies. Svá nastavení můžete kdykoli změnit.

Nastavení