Jindřich Falber

„Kvalitní produkty, kvalitní technika a dobrá parta lidí. To je Servind“

Jindrovi je 62 let. V Servindu je od roku 1994 a jako produktový manažer je zodpovědný za náš klíčový sortiment lakovacích materiálů Standox a některé další produkty. Patří mezi stálice našeho týmu a proto jsme neodolali a zeptali se ho na jeho dosavadní působení u nás.

Jaké byly tvé začátky ve firmě?

Začátkem roku 1994, uf... to je ale dávno, jsem po peripetiích u dvou předchozích nepříliš progresivních a zajímavých zaměstnavatelů řešil, kam nastoupím jinam.  Se svým obchodním vzděláním a předchozí praxí jsem zvažoval asi tři různé nabídky, z nichž každá byla svým způsobem atraktivní, ale na druhou stranu vyžadovala se vždy něco nového přiučit. Nakonec jsem zvolil nabídku Servindu, v neposlední řadě i proto, že jsem z dřívějšího působení znal ing. Josefa Kotvala seniora a jeho mimořádné schopnosti. Firma se teprve formovala, takže když jsem se na jaře přidal k prvním pár pracovníkům, kteří stáli přímo u zrodu firmy už koncem roku 1992, učil jsem se za pochodu a dělal všechno možné:  nasával vše o autolacích a opravárenské branži  všeobecně,  seznamoval se se všemi našimi tehdejšími regionálními dealery, s dodavatelem autolaků Standox a jeho produkty, službami a koloristickým softwarem,  s našimi hlavními zákazníky, mapoval konkurenci, zařizoval a pomáhal při stavbě stánků na veletrhu v Brně, objednával zboží, psal nebo překládal články do odborného tisku, dělal výběrové řízení na velké kopírky do kanceláře, učil se, jak nahrát jeden 5MB soubor na 4 diskety, sem tam zavážel zboží ve svém tehdejším služebním Favoritovi (když „hořelo“) a jezdil všude možně po tehdejším Československu nebo  několikrát ročně 800 km do Wuppertalu, kde sídlil Standox.

 

Takže žádná nuda. Co bylo důležité - firmě se stále více dařilo. Dnes možná totéž zažívá po nástupu např. každý nový produktový manažer, jen to možná nemá tak pestré, některé činnosti nemusí řešit sám, mají je na starosti kolegové. 

 

Co bylo tvým zlomovým okamžikem v kariéře? 

Zažil jsem už mnohé zvraty a změny, takže těžko vypíchnout jeden zlomový okamžik. Hlavní vlastně bylo, že jsem si vybral SERVIND  a dostal na starost produkty Standox, s jehož filosofií prodeje jsem se rychle ztotožnil.  Ačkoliv mám obchodní vzdělání, čím více jsem poznával produktovou a servisní stránku prodeje, tím více jsem si uvědomoval, že samotné prodeje bez perfektního zázemí v produktech a všeho okolo nich nemohou dlouhodobě dobře fungovat a sebelepší obchodník s tím v delším časovém horizontu práce nic moc nenadělá. Naopak se chyby v těchto základních atributech prodeje k němu vrátí jako bumerang. Proto jsem vlastně stále více inklinoval spíš k produktovému managementu než k obchodu.

 

 Co považuješ za svůj největší profesní úspěch?

To většinou posuzuje šéf a může to vnímat úplně jinak. Ale snad nebudu úplně mimo, když zmíním 2 aspekty:

Snad se mi povedlo přispět svým dílem k tomu, že značka autoopravárenských laků Standox a Servind, jakožto její výhradní distributor, byly v našem regionu brzy velmi respektovány a získaly si renomé špičkové značky a firmy co do kvality dodávaných produktů, s tím spojených poskytovaných služeb a profesionálního přístupu. Na druhé straně si i náš dodavatel začal vážit našich výsledků, práce a přístupu a ruku v ruce s tím začal daleko více vnímat naše připomínky a postoje - minimálně v rámci středoevropského regionu.

 

V dobách, kdy jsme v Servindu každý nebyli tak specializováni, ale naopak multifunkční, jsem se mj. staral produktově i obchodně o některé klíčové potencionální obchodní partnery v oboru užitkových vozidel a dopravních prostředků.  S pomocí ostatních kolegů se nám tehdy podařilo leckdy v partyzánském prostředí a podmínkách a za neustále se měnící legislativy vystrnadit stávající dodavatele lakovacích materiálů např. Dopravního podniku hl.m. Prahy nebo tehdejšího výrobce tramvají ČKD Tatra a.s. (později ČKD Dopravní systémy) ještě později (Siemens Kolejová vozidla) a částečně i do Škoda Transportation v Plzni. Díky tomu se např. postupně přelakovalo našimi materiály skoro tisíc starých renovovaných tramvají v Praze, opravovali se s nimi i pražské autobusy a naše laky se použily též na nové vozy pražského metra a nové tramvaje pro Prahu nebo třeba pro Manilu. Dnes už by určitě podobným způsobem uspět nešlo, ale dalo to snad dobrý základ pro to, že naše dnešní divize Industry mohla na něco navázat a ještě daleko více expandovat na trhu kolejových vozidel.

 

Co máš na své práci nejraději? 

Stručně řečeno: prodávám kvalitní produkty s kvalitní technickou a servisní podporou, s dobrou partou lidí okolo sebe a ve firmě, která pořád kráčí vpřed a udává tón na trhu.

Hledáš zajímavou práci v přátelském a profesionálním týmu s pevným zázemím?

Svět kolem aut a barev ti není cizí? Jsi ochotný nabídnout své odpovídající zkušenosti, kvalifikaci a vysoké nasazení? Pak hledáme právě tebe!

Nastavení soukromí a cookies 🍪

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

 

Následující volbou souhlasíte s našimi zásady ochrany osobních údajů a cookies. Svá nastavení můžete kdykoli změnit.

Nastavení