Renovace Mercedes-Benz 300 SL Gullwing
Pokud jde o přesnost a přizpůsobení barev, disponuje Standox nejlepšími odbornými předpoklady pro vynikající výsledek. Michael Plag, projektový manažer v Mercedes-Benz Classic Center z německého Fellbachu, to ví také. Specialisté na veterány se při obnově klasického vozu spoléhají právě na odborné znalosti Standoxu, zejména tehdy, když je třeba najít specifickou barvu.
Slavný Mercedes-Benz 300 SL Gullwing byl zkonstruován mezi lety 1954 a 1957. Vyrobeno bylo pouze 1 400 vozů. Z toho okolo 80 % bylo vyvezeno do USA, včetně jednoho z roku 1955, který byl restaurován v Mercedes-Benz Classic Center v německém Fellbachu. Nový majitel tohoto klasického vozu, sběratel z Německa, jej vzal do Fellbachu na renovaci. Záhy se ukázalo, že vůz byl dříve nesprávně restaurován a následně přelakován. Z tovární dokumentace z roku 1955 bylo zjištěno, že toto stříbrné vozidlo bylo původně nalakováno světle modrou metalickou barvou.
"Podle našich záznamů bylo v této barvě původně nalakováno pouze sedm vozů Mercedes-Benz SL 300.", říká Michael Plag, projektový manažer v Mercedes-Benz Classic Center.
Po diskuzi s majitelem, bylo odsouhlaseno, že nádhernému klasickému vozu bude vrácena jeho původní barva. Jelikož ale světle modrá metalická barva byla před 50 lety namíchána pouze pro sedm vozidel, bylo hledání správného odstínu velmi komplikované. Kromě této komplikace bylo zjištěno, že barevné označení Mercedes-Benz DB 353 bylo později přiřazeno jinému odstínu modré. Při vytváření barvy se ale odborníci ve Fellbachu nespoléhali pouze na své vlastní know-how. "Požádali jsme Standox, aby vytvořil vhodnou míchací recepturu přímo pro nás.", vysvětluje Michael Plag. A experti z koloristické laboratoře ve Wuppertalu se úkolu okamžitě ujali. Odvodili barvu podle archivních vzorků z Classic Center ve Fellbachu a s pomocí moderních produktů vytvořili nový hybridní vzorec. Při obnově barev, která byla prováděna výhradně s produkty Standox, pracovali lakýrníci mimo jiné s přilnavostním základem Standox Etching Adhesion Primer U3100, plničem Standox VOC Nonstop Primer Surfacer U7580, vrchním lakem Standocryl VOC 2K Topcoat, vodou ředitelným systémem báze Standoblue Basecoat a čirým lakem Standocryl VOC Xtra Clear K9560.
Classic Car Center a Standox mají za sebou mnoho let společné práce. Hmatatelným důkazem tohoto spojení je i speciální příručka o lakování klasických vozů Mercedes-Benz, které Classic Center vytvořilo společně se Standoxem. Plag říká: "Je takovým zlatým grálem pro lakýrnické opravy historických vozů Mercedes-Benz."
Historii vztahů mezi Mercedes-Benz Classic Center a Standox, stejně jako podrobnosti o restaurování Gullwingu, lze nalézt na www.standox.com/Fellbach.