Servind kalendář 2021
Ke konci letošního roku míří k obchodním partnerům a přátelům českého a slovenského Servindu zcela nový nástěnný kalendář pro rok 2021.
Ke konci letošního roku míří k obchodním partnerům a přátelům českého a slovenského Servindu zcela nový nástěnný kalendář pro rok 2021.
„Vůbec poprvé jsme se pustili do přípravy a tisku vlastního kalendáře Servind. Poté, co se Standox rozhodl opustit myšlenku kalendáře v tradiční podobě, neváhali jsem ani chvíli a pustili se do práce. Chtěli jsme vytvořit něco úplně jiného, než jsme našim zákazníkům doposud každoročně věnovali. Něco šokujícího a přesto krásného. Vznikla tak myšlenka vzdát hold starým dopravním prostředkům, které zůstaly opuštěny a zapomenuty v nejrůznějších končinách nádherných přírodních scenérií. Nevědomky tak dnes vytvářejí umělecká díla, vyhledávaná fotografy po celém světě. Spojení rzi a dopravních prostředků nepatří do našeho každodenního profesního života, ba právě naopak, protože proti korozi zarytě bojujeme, ale rádi se pokocháme těmito původně neplánovanými expozicemi na uměleckých fotografiích.“, říká Tomáš Cafourek, vedoucí marketingu a produktového managementu ve společnosti Servind.
Opuštěná torza vozů a dalších dopravních prostředků, zasazená do kouzelných zákoutí přírody v Evropě a Americe, nabízejí nevšední pohled na rez, se kterou byste se na vašich čtyřkolých miláčcích nechtěli setkat ani náhodou.
Na lednovém motivu, v promrzlé lednové krajině, najdete malé sportovně-elegantní kupé. Směrovky zasazené pod nárazník prozrazují modernizovanou verzi Fiatu 850 Sport Coupé z března 1968. Proti klasické osm set padesátce se odlišoval nejenom sportovně střiženou karoserií, ale také zvětšeným objemem motoru na 905 cm3 a zvýšeným výkonem na 52 koní, díky kterému dosahoval maximální rychlosti 148 km/hod. Souběžně s ním byla ve stejném roce představena atraktivní otevřená varianta Spider.
Fascinující srpnový záběr vznikl ve východní Kalifornii v „městě duchů“ Bodie, které ročně navštíví desetitisíce turistů. Původně zlatokopecký tábor se díky bohatým nalezištím zlata stal v druhé polovině 19. století známým centrem hazardu a prostituce. Po vytěžení ložisek zde však život postupně upadal, až se město stalo v polovině 20. století zcela opuštěným. V Bodie se díky suchému horskému vzduchu zachovalo 170 dřevěných budov z období zlaté horečky, ale i několik automobilových torz z meziválečného období.
V severské přírodě ojíněného prosince pózuje legendární SAAB 96 modelové řady 1969 v provedení pro USA. Spolehlivé, odolné a houževnaté vozy byly oblíbeny nejenom v každodenním běžném provozu, ale proslavil je, díky mnohým vítězstvím v závodech mistrovství Evropy v rallye, švédský jezdec Eric Carlsson. Devadesát šestka se dokonce ve své době prodávala i u nás. V závodních kláních, tehdy ještě Československé socialistické republiky, ji tehdy vodil Zdeněk Treybal.
Září a babí léto je prosvícené slunečními paprsky, jež rozzářily BMW E28, druhé generace řady 5, která byla vyráběna v letech 1981 až 1988. Měsíc říjen se chlubí, v dřívějších časech v horách tak žádaným, rumunským terénním vozem ARO M461, produkovaným v letech 1968 až 1975. Opuštěné a samotné zůstalo v ponuré atmosféře uprostřed lučních travin a kvítí. Zapadaný listím odpočívá kultovní Volkswagen Brouk uprostřed listopadového motivu. Jak bylo zmíněno již dříve, kalendář nenabízí však jenom automobily, ale i další dopravní prostředky jako je třeba lokomotiva zapomenutá uprostřed pouště nebo pásový zemědělský stroj ponechaný svému osudu uprostřed dávno neobdělávaného pole.