Systém renovace kol
Po úspěšném uvedení kitu na renovaci polykarbonátových světlometů na jaře loňského roku jsme se rozhodli přijít s dalším vlastním řešením ze stáje tzv. SMART oprav. Velmi náchylnou komoditou na poškození jsou litá kola automobilu. Jejich nejběžnějším nepřítelem jsou všude přítomné obrubníky. Mezi lidmi se traduje, že kola dělají auto. O to mrzutější je jejich odření a následné zjištění, že pořízení nového kola je nemalou investicí. Právě proto se nyní v naší nabídce můžete setkat se zcela novou renovační sadou na opravy litých kol – Wheel Renovation Kit. Tato sada je vhodná nejenom pro zavedené autolakovny a autoservisy, ale své uplatnění najde i v pneuservisech či mycích centrech. S její pomocí opravíte kola rychle a profesionálně. Sadu lze pořídit ve variantě se samotným lakovacím materiálem nebo rozšířenou o pneumatickou či elektrickou brusku Mirka.
POŠKOZENÉ KOLO PŘED OPRAVOU |
||
KROK 1: PŘÍPRAVA A ROZBROUŠENÍ POŠKOZENÉHO MÍSTA |
||
A
Důkladně zamaskujte pneumatiku Doporučujeme: Speciální maskovací fólii na kola Wondermask WPS 1300x1300 mm, obj. číslo: 312406 |
B
Důkladně očistěte a odmastěte celé kolo Doporučujeme: HBC E3 cleaner, Čisticí utěrky Tork |
C
Rozbrušte poškozená místa na kole Doporučujeme: Brusivo Mirka o hrubosti P240. Pro rychlejší práci doporučujeme pneumatickou excentrickou brusku Mirka ROS 325 NV, obj. č.: 8993320111 nebo el. excentrickou brusku Mirka CEROS 325 CV 77 mm, obj. č.: MIM3252011. |
KROK 2: VYTMELENÍ POŠKOZENÉHO MÍSTA (PŘÍPRAVA PŘED TMELENÍM) |
||
A
Před tmelením důkladně odstraňte Doporučujeme: Ofukovací pistole SATA, obj. číslo: 15156 |
B
Důkladně očistěte a odmastěte celé kolo Doporučujeme:HBC E3 cleaner, Čisticí utěrky Tork. |
|
KROK 3: VYTMELENÍ POŠKOZENÉHO MÍSTA |
||
A
Na poškozené místo použijte speciální E3 gel na kola pro vytmelení/vyrovnání povrchu Doporučujeme: HBC E3 gel, obj. číslo: 00.806. Náhradní tryska pro gel (10 ks), obj. č.: 00.127 |
B
Přiloženou špachtličkou uhlaďte Doporučujeme: Uhlazovací špachtlička, |
C
Vytvrzení E3 gelu aktivujete E3 aktivátorem ve spreji, po ca minutě možno brousit Doporučujeme: HBC E3 activator spray, obj. č.: 00.807 |
KROK 3: ZBROUŠENÍ VYTVRZELÉHO E3 GELU A PŘÍPRAVA POVRCHU |
||
A
Vytvrzelý gel obruste, v případě Doporučujeme: Brusivo Mirka o hrubosti P240, následně zjemnění brusivem P320 až P400 |
B
Okolí opravovaného místa důkladně zamaskujte, vyvarujte se přechodům do hran Doporučujeme: Maskovací papír Colad ve spojení s maskovacími páskami Colad nebo Tesa |
C
Opravované místo důkladně očistěte a odmastěte Doporučujeme:HBC E3 cleaner, obj. číslo: 00.755 nebo Standox Silicon Remover (1l),obj. číslo: 85917, Standox Silicon Remover (5l), obj. číslo: 86786 Čisticí utěrky Tork |
KROK 4: APLIKACE PLNIČE A JEHO ZBROUŠENÍ |
||
A
Aplikujte plnič na kola, meziodvětrání 10–15 minut Doporučujeme: HBC Wheel filler aerosol, obj. č.: 00.804 |
B
Ruční zbroušení plniče Doporučujeme: Brusivo Mirka P1000 – P1500 |
|
KROK 5: APLIKACE ODSTÍNU - BÁZE (PŘÍPRAVA PŘED APLIKACÍ) |
||
A
Okolí opravovaného místa důkladně zamaskujte, vyvarujte se přechodům do hran Doporučujeme: Maskovací papír Colad |
B
Opravované místo důkladně očistěte a odmastěte Doporučujeme: HBC E3 cleaner, obj. číslo: 00.755 nebo Standox Silicon Remover (1l),obj. číslo: 85917, Standox Silicon Remover (5l), obj. číslo: 86786 Čisticí utěrky Tork |
C
Následně ještě očistěte antistatickou utěrkou Doporučujeme: Gekatex antistatická |
KROK 5: APLIKACE ODSTÍNU - BÁZE |
||
A
Pomocí přiloženého vzorníku identifi kujte odpovídající odstín Doporučujeme: Rim index (vzorník barev ráfk ů), obj. č.: 3011 |
B
Odstín aplikujte ve 2 vrstvách s meziodvětráním (případně další Doporučujeme: HBC odstíny ve spreji |
|
KROK 6: APLIKACE 2K ČIRÉHO LAKU |
||
A
Aktivujte 2K čirý lak, dózu obraťte vzhůru nohama a narazte Doporučujeme: 2K Rapid Klarlack akryl 250 ml, obj. č.: 684064 |
B
Aplikace čirého laku |
C
Usušit na vzduchu, v sušicím boxu či pomocí IR zářiče. Pozor, kolo může být zahřáto max. na 90 °C po dobu max. 40 minut. Nezahřívejte pouze část kola! Doporučujeme: IRT zářiče |
FINÁLNÍ VZHLED KOLA PO OPRAVĚ |
||
|
||
UPOZORNĚNÍ: Nikdy neopravujte prasklá kola nebo poškození zasahující do konstrukce kola! |