Výroční zpráva o popularitě barev pro rok 2022
Standox prezentuje v pořadí již 70. výroční zprávu od společnosti Axalta, týkající se oblíbenosti autoopravárenských barev „Global Automotive Color Popularity Report“. Sesbíraná data ukazují, že neutrální barvy zůstávají i nadále populární.
Německá společnost Standox zveřejnila již svou v pořadí 70. výroční zprávu „Global Automotive Color Popularity Report“, kterou vydává společnost Axalta, do jejíhož koncernu globální výrobce prémiových autoopravárenských laků spadá. První výroční zpráva o popularitě barev byla poprvé publikována v roce 1953. V průběhu let se tak výroční zpráva stala nejkomplexnějším a nejdéle fungujícím záznamem týkající oblíbenosti barev v automobilovém průmyslu. Nová výroční zpráva nám odhalila tři nejoblíbenější barvy roku 2022 - bílou, černou a šedou.
"Dnešní vozidla jsou mnohem více plná života než kdy dříve," řekl Robert Schnell, viceprezident pro globální prodej a produktový management společnosti Axalta. "Například ve srovnání s bílými odstíny z roku 1950 jsou dnešní bílé barvy jasnější s měňavými akcenty. Dohromady tvoří vozidla v bílé, černé, šedé a stříbrné barvě až 82 % automobilů na silnicích."
Celosvětově se bílé odstíny udržely na prvním místě (celkem 34 %), perleťově bílé se 14 % a Uni bílé s 20 %. Dále na silnících je možné vidět vozidla sytě černé barvy se třpytivými efekty s 21 % se tak černá barva umístila na druhém místě. Třetím místo v oblíbenosti dosáhla šedá barva s třpytivými efekty s 19%. Na spodnějších příčkách se umístily jasné barvy s vysokou intenzitou a s třpytivými efekty jako jsou barevné varianty modré (8%), červené (5%) a zelené (1%).
Úplnou zprávu týkající se oblíbenosti barev naleznete na našich stránkách, včetně podrobné výroční zprávy, která se zaobírá podrobnějším rozborem oblíbenosti barev v jednotlivých tržních regionech. Odborníci, kteří sbírají data tak nabízí vhled do historie oblíbenosti barev a nastiňují budoucí vývoj, čímž poskytují výrobcům automobilů zajímavý pohled na barevné preference spotřebitelů. Výrobcům (OEM) tímto pomáhají učinit erudovaná rozhodnutí při volbě budoucích barev automobilů.